شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

مژان فدایی: امروزه ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین و پر کاربرد‌ترین وسایل منزل است.

ماشین لباسشویی

 بهتر است قبل از خريد به پارامترهاي اصلي اين دستگاه توجه كنيد. هنگام خريد ماشين لباسشويي جديد، 3نوع مختلف ماشين‌لباسشويي براي انتخاب وجود دارد: ماشين‌لباسشويي در از بالاي معمولي (پرتابل)، ماشين لباسشويي در از بالا به همراه خشك كن (دوقلو) و ماشين لباسشويي در از جلوي اتوماتيك كه هر كدام معايب و مزاياي خود را دارند.

  • ماشين لباسشويي در از جلو

اين نوع از ماشين لباسشويي تا حدود نيمه از آب پر مي‌شوند. شست‌وشوي لباس در آنها به روش بلند كردن آنها به بالاي مخزن آب و پرتاب درون آب انجام مي‌شود. اين نوع ماشين لباسشويي كف كمي توليد كرده و از مواد شوينده با بازدهي بالا استفاده مي‌كند.

مزاياي ماشين لباسشويي در از جلو اين است كه بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از ماشين لباسشويي در از بالا مي‌شويد و لزوما قيمت خيلي بالايي ندارد.استخراج رطوبت در چرخش مدور، زمان خشك‌كردن و صرف انرژي را كاهش مي‌دهد. ماشين لباسشويي در از جلو صداي كمي توليد مي‌كند. به‌دليل اينكه در اين نوع از ماشين لباسشويي‌ها در جلو قرار دارد امكان استفاده از فضاي بالاي آنها وجود دارد. درحالي‌كه دستگاه‌هايي كه درِ ورودي آنها از بالاست، فضاي بالاي آنها بدون استفاده باقي مي‌ماند.

  • ماشين لباسشويي در از بالاي 2قلو

اين نوع از ماشين لباسشويي از روش معلق شدن براي شست‌وشوي لباس‌ها استفاده مي‌كند. اين نوع ماشين لباسشويي‌ها ظرفيت محدودي دارند به همين علت آب كمتري استفاده مي‌كنند و با سرعت بالايي مي‌چرخند و با توليد كف كمتر و استفاده مفيد (بازدهي بالا) از مواد شوينده كار مي‌كنند. از مزاياي ماشين لباسشويي در از بالاي 2قلو ظرفيت بالاي آنهاست كه تا 9كيلوگرمي هم در برخي از مدل‌ها وجود دارد و به‌طور كلي اين مدل‌ها شست‌وشوي بهتري دارند. داشتن خشك كن با سرعت بالا باعث كاهش زمان خشك شدن لباس در آنها مي‌شود. از معايب ماشين لباسشويي در از بالاي 2قلو اين است كه به‌دليل سرعت بالاي چرخاندن ممكن است باعث به هم پيچيدن لباس و چروك شدن لباس‌ها شود.

  • ماشين لباسشويي در از بالاي معمولي

در اين مدل‌ها مخزن آب را پر مي‌كنند و حركت چرخشي همزن عمل شست‌وشو را انجام مي‌دهد. از مزاياي اين مدل‌ها قيمت كمتر نسبت به مدل‌هاي اتوماتيك است. كاربرد راحت و آسان، سبكي آن، كوچكي و كم جا‌گيري در مدل‌هاي ميني‌واش از ديگر مزاياي آن است. از معايب اين مدل اين است كه به‌عنوان دستگاهي چند كاره كاربرد ندارد(يعني فقط قابليت شست‌وشو دارد) و ظرفيت شست‌وشوي 3تا 7كيلوگرم لباس را دارد، مصرف آب در مدل‌هاي لباسشويي در از بالا تقريبا زياد است، و نسبتا پرسروصدا كار مي‌كنند.

  • چند كيلويي مي‌خواهيد؟

ماشين‌ لباسشويي‌ها از 3مدل اصلي 5، 7 و 14كيلويي تشكيل مي‌شوند. پرفروش‌ترين نوع اين اجناس 5كيلويي است زيرا ابعاد آن مناسب طراحي همه آشپزخانه‌هاست اما اگر نفرات خانواده شما بيش از آن است كه يك ماشين 5كيلويي طي 2‌روز لباس‌هاي انباشته شده را بشويد مي‌توانيد از ماشين‌هاي 7كيلويي استفاده كنيد زيرا با انتخاب مدل‌هاي‌ 5كيلويي حتما بايد از ماشين 2بار استفاده كنيد و در نتيجه شاهد بالاتر رفتن مصرف برق و آب خواهيد بود. ماشين لباسشويي در حجم 14كيلويي هم در بازار پيدا مي‌شود كه البته بيشتر در كارخانه‌ها، خشكشويي‌ها و باشگاه‌هاي ورزشي استفاده مي‌شود.

  • ورودي آب گرم و سرد يا ورودي تك

درصورتي كه محل قرار‌گيري ماشين لباسشويي به شير آب گرم نزديك باشد پيشنهاد مي‌كنيم كه دستگاه‌هاي داراي 2ورودي آب يا در اصطلاح 2شير را خريداري كنيد. با اين كار درصورتي كه شست‌وشوي لباس‌ها در دماي بالاتر انجام شود مقداري از آب گرم از طريق شير آب گرم تأمين و انرژي كمتري مصرف مي‌شود چرا كه در غيراين صورت المنت دستگاه بايد دماي مطلوب آب را تأمين كند.

  • دور موتور دستگاه ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دور

سرعت خشك‌كن كه با واحد دور در دقيقه مشخص مي‌شود از پارامترهاي ديگر يك ماشين لباسشويي است. اگر شما پس از شست‌وشو در خشك كردن لباس‌ها محدوديت داريد يا ترجيح مي‌دهيد كه لباس‌ها را پس از شست‌وشو به‌صورت خشك يا نيمه‌خشك از لباسشويي خارج كنيد بهتر است ماشين لباسشويي با دور خشك كن بالاتر را خريداري كنيد. دور خشك كن معمولا 600- 800- 1000- 1200-1400 و 1600است. البته اين مقادير حداكثر سرعت است و مثلا دستگاهي كه داراي دور خشك كن 1200 است قادر است با سرعت‌هاي 600- 800- 1000 يا 1200 هنگام خشك كردن لباس‌ها عمل كند.

  • ميزان مصرف انرژي

ترجيحا از خريدن مدل‌هايي از ماشين لباسشويي كه درجه مصرف انرژي آنها از A پايين‌تر است خودداري كنيد. اين روزها با بالاتر رفتن قيمت برق و ارزشمندترشدن انرژي نسبت به سال‌هاي قبل بيشتر خريداران مخصوصا كساني كه اقتصادي خريد مي‌كنند، كم مصرف بودن لوازم را جزو فاكتورهاي ضروري خريدشان قرار مي‌دهند. مدل‌هاي جديدتر كه داراي برچسب مصرف انرژي AAA هستند و البته قيمت بالاتري دارند براي خريد مناسب‌تر است.چون نشان‌دهنده مصرف برق كمتر، آب كمتر و كيفيت شست‌وشوي بالاتر است.

کد خبر 287773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha